Cu
ocazia aniversării a celor 25 de ani de activitate în România, Nestlé, cea mai mare
companie de produse alimentare și băuturi din lume, premiază în cadrul
concursului „Creștem Împreună”, 10 idei inovatoare ce vor ajuta la
redresarea României post-pandemie. Cele 10 proiecte vor avea în total un număr
de 85.380 de beneficiar și se vor derula la nivel național.
Cei 10 câștigători ai premiilor oferite în cadrul proiectului „Creștem
împreună” de către cele
zece branduri Nestlé - NESCAFÉ®, Nespresso®,
Maggi®, Lion®, Nesquik®, Joe®, KitKat®, Purina®, NAN®, Optifibre - sunt:
- Asociația pentru educație digitală Bigger Picture – EDUBoost – Sprijin pentru tineri și comunități locale.
- Asociația Eco-Durabil – O mână de ajutor – Respect pentru planetă, protecția mediului și sustenabilitate.
- Fundația Rolda – O mână de ajutor pentru prietenii cu lăbuțe – Grijă pentru animalele de companie.
- S.C. Antbit Project – My chef – Nutriție echilibrată și stil de viață sănătos.
- Societatea Ornitologică Română – Școli prietenoase cu natura – Respect pentru planetă, protecția mediului și sustenabilitate.
- Asociația The Social Incubator – Good mind, Good life – Sprijin pentru tineri și comunități locale.
- Asociația Forum Apulum – Gen, știri locale – Sprijin pentru tineri și comunități locale.
- Fundația de Abilitare Speranța – Învăț să fiu sănătos! – Nutriție echilibrată și stil de viață sănătos.
- Organizația Ecologistă Neguvernamentală Mare Nostrum – Cunoaște!
Simte! Acționează! Să oprim deșeurile marine! – Respect pentru planetă, protecția mediului și
sustenabilitate.
- Asociația mămicilor din Timișoara-Cecas – A educa, înseamnă a iubi – Parenting și creștere armonioasă în primii ani de viață.
„Obiectivul Nestlé
este acela de îmbunătăți calitatea vieții oamenilor și de a aduce plus valoare
pe termen lung în comunitățile din care facem parte. La aproape doi ani de la
criza generată de pandemia Covid-19, am lansat proiectul „Creștem împreună”
către ONG-uri și startup-uri, astfel încât să contribuim la redresarea
economico-socială a României. Am găsit idei care să ne dea speranță pentru o
viață mai bună, pentru copii care au nevoie de puțin ajutor pentru o viață mai
sănătoasă, animăluțe de companie care ne fac viața mai frumoasă, sprijin pentru
părinți sau tineri plini de potențial care au nevoie de ajutor la început de
drum, educație și activități pentru protecția mediului și sustenabilitate, dar
și pentru diversitate, sănătate mentală sau combatere risipă alimentară. Așa
cum am demonstrat în ultimii 25 de ani, numai împreună putem crește o societate
sănătoasă și un viitor sustenabil pentru copiii noștri”, declară Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager
Nestlé România.
În cadrul concursului s-au înscris 74 de startup-uri și organizații
non-guvernamentale, fără scop lucrativ cu experiență de minimum 1 an în
derularea de proiecte sociale. Dintre cele 74 de proiecte înscrise au fost
selectate 25 de idei de proiecte care au fost prezentate în fața juriului, 10
dintre acestea fiind declarate câștigătoare, având cel mai mare potențial de a
ajuta la redresarea României post-pandemie. Proiectele alese aparțin atât
startup-urilor și ONG-urilor de renume din România, cât și celor aflate la
început de drum, dar cu idei creative.
Dintre cele 74 de proiecte, 31 au fost înscrise în aria
sprijin pentru tineri și comunitățile locale, 16 proiecte pe nutriție echilibrată
și stil de viață sănătos, 15 pe mediu și sustenabilitate, 6 pe parenting și
creștere armonioasă în primii ani de viață și 5 în aria grijă pentru animalele
de companie.
Criteriile de evaluare luate în considerare de juriu au
fost: impactul, coerența, eficiența și sustenabilitatea ideilor propuse. Proiectele
au fost evaluate de către un juriu format din: Cristina Bazavan – bazavan.ro, Lăcrămioara
Botezatu – fondator CSRmedia.ro, Florin Ghindă – fondator Romaniapozitiva.ro;
Alina Liciu – The Azores Sustainability & CSR Services, Irina
Siminenco – Corporate Affairs Manager Nestlé România și Leszek
Wacirz – Country Manager Nestlé România.
Proiectul „Creștem împreună” este susținut de Nestlé împreună cu brandurile
sale NESCAFÉ®, Nespresso®, Maggi®, Lion®, Nesquik®,
Joe®, KitKat®, Purina®, NAN®, Optifibre®, care vor oferi fiecare câte unul
dintre cele 10 premii, ajungând la o sumă totală în valoare de 25.000 Euro.
În cei 25 de ani de activitate în România, ca
parte a acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții, Nestlé a consolidat
programul „Nestlé for Healthier Kids”, a extins activitățile inițiativei
„Nestlé Needs YOUth” și continuă dezvoltarea activităților de management
sustenabil al performanței de mediu prin inițiativa „Nestlé for a Waste Free
World”.