Verdino Green Foods, primul și
singurul producător român care oferă o alternativă sustenabilă la produsele din
carne, pe bază de proteine de mazăre, a lansat o gamă nouă de cârnați și
chifteluțe ca urmare a interesului din ce în ce mai crescut al consumatorilor români
pentru alimente vegetale, dar și datorită creșterii exportului în țări precum Spania, Olanda, Elveția și Serbia. Astfel, compania ajunge la un portofoliu
de 52 de produse vegane pe bază de proteine din mazăre, iar dezvoltarea lui
continuă și in 2021.
Noua gamă vine cu șase tipuri de cârnați, fiecare din ei cu inserții de
condimente și plante aromatice specifice bucătăriilor europene și orientale: Bratwurst
și Bratwurst cu spanac, inspirați de bucătăria austriacă și germană, cârnăciori
de mic-dejun – inspirați de gastronomia britanică, Merguez – cu condimente
nord-africane, dar foarte populare și în Franța, cârnăciori Salsiccia, cu
ierburi mediteraneene și cârnăciori de casă – cu condimentare românească,
similară și cu gastronomia poloneză.
Alături de noua gamă de cârnați, Verdino Green Foods lansează și chifteluțe
gata formate, așezate în matrița preformată și cheeseburgeri umpluți cu cuburi
de cheddar, toate pe bază de proteină din mazăre.
Mazărea este considerată proteina viitorului pentru că în producția unui kilogram de mazăre se consumă cu 87% mai puțină apă și se emite cu 90% mai puțin CO2 decât în producția unui kilogram de carne.
Gama de produse Verdino
poate fi găsită în majoritatea rețelelor de comerț modern, dar și online, pe www.verdinoshop.ro. În plus, o serie de restaurante și pizzerii și-au
creat meniu vegan pentru care Verdino este principal furnizor de materii prime
cum ar fi: burgeri, mici, salam Pepperoni, alternativă la feta, la cârnăciori și
la carne tocată.
“Anul 2020 a reprezentat
recunoașterea noastră în piață ca principalul jucător în categoria plant-based
din România. Am reușit să penetrăm piața, astfel încât azi suntem prezenți în aproape
toate rețelele comerțului modern, dar și HORECA. Odată cu pandemia,
consumatorii au început să conștientizeze efectele pozitive ale dietei
flexitariene, una care încurajează consumul de alimente vegetale și o atitudine
mai atentă, cu respect, față de resursele naturale. Cei mai mulți dintre
retaileri au înțeles că aceasta este direcția viitorului și au devenit mai receptivi
față de produsele plant-based. Astfel, am decis să ne extindem portofoliul,
oferind consumatorilor o paletă largă din care să poată alege. Produsele
Verdino întrunesc toate calitățile de gust ale consumatorilor noștri, sunt echilibrate
caloric și reale surse de proteine și fibre. Suntem prezenți acum în trei zone importante
din magazine: fresh, ultra-fresh și congelate, gama Verdino ajungând la 52 de
produse și nu ne oprim aici”, spune Eberhart Raducanu, CEO Verdino Green Foods
Produsele Verdino vor ajunge în 2021 și în
magazine din țări precum Marea Britanie și Germania, unde sunt semnate deja
parteneriate cu distribuitori locali.
Conform unui studiu ING 2020, piața produselor alternative pe bază de plante din UE și Marea Britanie va depăși 7,5 miliarde de euro până în anul 2025, comparativ cu 4,4 miliarde de euro în 2019. Există diferențe regionale în Europa în ceea ce privește consumul produselor plant based, Marea Britanie fiind cea mai dezvoltată piață, cu vânzări în retail de aproape un miliard de euro, fiind urmată de Franța și Germania. Consumul per capita este cel mai ridicat în Scandinavia și în Benelux.