37
None

De ce trebuie să ne temem de social-media din Medicina Sportivă?

„Secretul pentru succesul schimbării este să te concentrezi nu în a demola ce e vechi ci în a construi ceva nou”. Socrates

Ne place sau nu, dezvoltarea rețelelor de socializare are o implicare majoră asupra vieții noastre private și profesionale.

O rețea de socializare este un spațiu în care pacienții se întâlnesc virtual pentru a-și împărtăși experiențele privitoare la problemele medicale și în care caută informații despre cum pot să-și resolve aceste probleme.
Mai mult ca niciodată informațiile despre Sănătate pot fi găsite online. În 2009, statisticile Agenției PEW din SUA au arătat că 61% din consumatorii adulți de internet au căutat aici informații privitoare la Sănătate.
Până în 2014 cifra acestor căutători pe net a depășit 72%. Potrivit celor mai recente date ale aceleiași agenții, cel puțin 80% din americani cer o opinie la Dr. Google înainte de a consulta un medic cu parafă.
Dintre pacienții care se prezintă la un control orthopedic într-un centru specializat din SUA, pacienții cu probleme de medicină sportivă vin cel mai bine documentați anterior de pe rețele de socializare.
Profesioniștii din Sănătate consideră validă informația medicală care circulă în mediul online. 90% din medici considera internetul o sursă de informație profesională indispensabilă pe care se bazează pentru o indicație promptă și accesibilă. Urmarea faptului că în aceste forumuri medicii discută și împărtășesc diferite informații profesionale cu colegii lor, online-ul a devenit cea mai populară activitate de social media pentru 60% dintre medici.
Platforme video precum Vumendi, în care chirurgii împărtășesc tehnici chirurgicale și dezbat subiecte specializate în domeniul chirurgiei ortopedice și sportive, sunt din ce în ce mai populare în rândul chirurgilor.
Pentru acești medici, o parte semnificativă din comunicarea pe teme profesionale s-a mutat online. Din ce în ce mai mulți profesioniști din sectorul medical folosesc social media în procurarea de informație profesională pe platforme specializate, cum este LinkedIn.
În același timp, social-media poate să aibă un impact negativ asupra experienței medicale a pacientului. Acest potențial efect dăunător mă face pe mine personal să fiu îngrijorat pentru utilizarea rețelelor sociale de către furnizorii de asistență medicală fără rigoare etică și științifică. Problema este că „știrile false” din domeniul sănătății, pe care pacienții le accesează online pot fi potențial periculoase. De multe ori aceste ”informații” creează așteptări nerealiste ale pacienților și îi ademenesc cu tratamente „miraculoase”, care le agravează problema medicală. În schimb, așteptările nerealistice date de tratamentele ”miraculoase” vor conduce pacienții către dezamăgiri în ceea ce privește tratamentele medicale pe care medicina le oferă. Adesea, tratamentele ”miraculoase” care promit vindecări ”miraculoase” sunt la prețuri exorbitante pentru pacient și pentru societate. Cel mai adesea ele sunt prezentate pe rețele sociale ca lipsite de orice fundament științific, motiv pentru care nici nu pot apărea în reviste medicale cu reputație.

Comentarii


Pentru a putea preveni atacurile de securitate de tip spam, avem nevoie să stocăm datele pe care le-ați introdus și ip-ul dumneavoastră în baza de date. Aceste date nu vor fi folosite în alte scopuri decat prevenirea atacurilor. Sunteți de acord să stocăm aceste date ?
Notă : Comentariile pot fi adăugate doar în cazul în care v-ați dat acordul pentru stocarea datelor

Introduceti textul din imagine
captcha